sunnuntai 14. syyskuuta 2014

Kuka mainostaisi luontoa

Olen kyllästynyt katsomaan metron rullaportaissa mainoksia, joissa nuoret naiset pyllistelevät milloin missäkin alusvaatteissa. Joku haluaa kertoa minulle, minne minun tulisi lentää, mitä rahkaa ja maitoa milloinkin popsia. Taas joku uusi elokuva ensi-illassa, vaikka minulla on kaikki vanhatkin hitit katsomatta. Burgereita, vieläpä tarjouksessa. Mitä uutta?

Olisi virkistävää, jos mainoskehyksissä olisi luontokuvia. Kokeiltaisiin edes.

Ei olisi mitään haittaa siitäkään, jos luontokuvat vaikuttaisivat alitajuntaan mainosten tavoin. Jollekin saattaisi hairahtaa päähän sellainen kummallinen mieliteko, että mitäpä jos lähtisin ulos. Metsään, rantaan, tunturille, järvelle, poluille, pitkospuille.

Ylipäänsä, saattaisi pälkähtää mieleen jotakin. Muisto, tuntemus, ajatus, kenties jopa oivallus. 
Luonnon ainutlaatuisuus, suuruus.

***
Minulla on ikävä mökille.
Laitan listalle, että muistan hankkiutua edes saunaan.
Kuvittelen loput.
Ja teen retken jonnekin, missä unohdan hetkeksi kaupungin, ihmiset, itsenikin.

Hyvää viikkoa sinullekin.

1 kommentti:

Maarit kirjoitti...

Ihana tunnelma näissä kuvissa, kiitos! :)En tiedä miksi, mutta minun on tehnyt tänä syksynä enemmän mieli metsään kuin koskaan. Ehkä juoksulenkit tuolla metsäteillä sen aiheuttavat. Ja kaipuu täälläkin on mökille. Ja merelle. Johonkin, missä ei tarvitse suorittaa.